V tem članku:
3 min
Uniforma nekonformistov, simbol ZDA in kos garderobe, ki ga nosijo tako rock zvezde kot politiki – kavbojke nedvomno so ena največjih modnih ikon. Ustvarila jih je družba Levi Strauss & Co. in so postale simbol svobode, neodvisnosti in samoizražanja. A to še ni vse! Preberite ta članek in spoznajte 5 najbolj zanimivih dejstev o blagovni znamki Levi’s®!
Ali ste vedeli, da se letno proizvede več kot 6 milijard parov kavbojk? Kar nekaj jih nosi logotip blagovne znamke Levi’s®. Nič čudnega – so udobni, vzdržljivi in se odlično prilegajo vsem oblikam telesa. Hlače kot iz sanj? Nič drugače! Preverite še druge prednosti kultnih hlač Levis in se odpravite po nakupih za svoj naslednji par!
Nekoč v Ameriki – začetki blagovne znamke Levi’s®: delovne hlače
Zgodovina blagovne znamke Levi’s® sega v sredino 19. stoletja. Takrat je Levi Strauss, nemški priseljenec judovskega rodu, v San Franciscu odprl podjetje za oskrbo. Sprva je prodajal oblačila, posteljnino in druge potrebščine. Njegova ponudba je vključevala tudi džins, trpežen material, ki je bil idealen za težke razmere. Med drugim ga je uporabljal latvijski krojač Jacob Davis, ki je bil specializiran za delovna oblačila. Kmalu je opazil, da hlače, ki so jih nosili rudarji, niso prestale preizkusa časa. Da bi rešil to težavo, se je odločil, da bo z bakrenimi zakovicami utrdil mesta, ki so bila najbolj izpostavljena poškodbam.
To inovativno rešitev je bilo treba patentirati. Na žalost pa je bila ta rešitev nad Davisovimi finančnimi zmožnostmi. Ker ni izgubil upanja, je za pomoč prosil podjetje Levi Strauss, ki se je odločilo plačati patentno prijavo v zameno za dobiček od prodaje kovičenih parov hlač. Moška sta tako sklenila neformalno partnerstvo, kar je pomenilo začetek podjetja Levi Strauss & Co.
Ikonični model Levi’s® 501®: nosili so ga rudarji in iskalci zlata
Na začetku se je podjetje osredotočilo na izdelavo trpežnih delovnih oblačil iz bombažnega platna za iskalce zlata, rudarje in kmete. Zanimivo je, da se prve hlače niso imenovale kavbojke, temveč waist-overall, saj so se nosile čez druge vsakdanje hlače. Odlikovale so se po več značilnostih – imele so zaponko na zadnjem delu, žep za uro in gumbe, na katere je bilo mogoče pritrditi naramnice. Bile so trpežne in vzdržljive, zato so hitro postale priljubljene med delavskim razredom.
Ravna noga, odpiranje na gumbe, nadpovprečna odpornost proti raztezanju in obrabi – tako bi lahko na kratko opisali klasični model kavbojk Levi’s, tj. Levi’s® 501®. Prototip kultnih hlač se je rodil leta 1873 in kljub številnim spremembam še vedno ostaja nepogrešljiv element moške in ženske garderobe. Imate v svoji omari takšne hlače? Če ne, preverite modele, ki so na voljo na spletni strani modivo.si, in si priskrbite najslavnejši par kavbojk na svetu!
Marilyn Monroe je nosila kavbojke Levi’s® kot ikona pop kulture
V naslednjih desetletjih je Levi’s® 501® zavladal svetu jeansa in postal model, ki so ga vzljubili vsi, od tovarniških delavcev do zvezdnikov in ameriških predsednikov. Še posebej močno so bili povezani s filmsko in glasbeno industrijo. Začelo se je v tridesetih letih prejšnjega stoletja s hollywoodskimi vesterni, v katerih so nastopali kavboji, oblečeni v kavbojke. Takrat so se modre hlače pridružile množični kulturi in postale simbol Divjega zahoda, uporništva in neodvisnosti. V petdesetih letih prejšnjega stoletja so njihov status zapečatili Marlon Brando, James Dean in Elvis Presley. Ne smemo pozabiti tudi na Marilyn Monroe, ki ni le zaslovela s hlačami Levi’s® 501® med ženskami, ampak je tudi pokazala, da so lahko kavbojke enako elegantne in ženstvene kot obleke.
![Marilyn Monroe v kavbojkah Levi's](https://runway.modivo.si/wp-content/uploads/2024/09/gdi-66e1947c3ad6a-813x1024.jpeg)
Stil summer of love, igranje rocka, punk revolucija in grunge Kurta Cobaina – sodobne oglaševalske kampanje pogosto črpajo iz bogate zgodovine znamke in začenjajo sodelovanja z umetniki, glasbeniki in influencerji. Med ambasadorji znamke so med drugim Justin Timberlake, Alicia Keys, Hailey Bieber in Jaden Smith. Zaradi izbora zvezdnikov, ki predstavljajo različne generacije, narodnosti in stile, znamka Levi’s® nenehno ostaja v središču popkulturnega sveta, tako moška kot ženska oblačila Levi’s® pa so predmet poželenja.
Od kod je prišel rdeči jeziček na Levi’s?
Priljubljenost blagovne znamke je rasla z vsakim letom. Žal so se na trgu začeli pojavljati ponaredki, ki po kakovosti in izdelavi niso ustrezali originalni znamki Levi’s®. Da bi se temu uprli, so leta 1936 začeli na desni žep hlač šivati majhno rdečo etiketo z logotipom podjetja (podjetje jo je imenovalo „red tag“). Sedem let pozneje se je na zadnjih žepih pojavil dvojni obokan šiv, ki je spominjal na obris leteče ptice. In ne pozabite na logotip blagovne znamke, ki prikazuje dva konja, ki vlečeta par kavbojk v nasprotnih smereh. Vse elemente lahko še danes najdemo na kavbojkah podjetja Levi Strauss & Co.
Od poznih petdesetih let prejšnjega stoletja je podjetje začelo izvažati svoje izdelke v Evropo in hitro postalo številka ena med proizvajalci oblačil iz džinsa. Danes ima podjetje Levi Strauss & Co več kot 500 trgovin v 110 državah na šestih celinah. Blagovna znamka se nenehno razvija tudi na področju ponudbe izdelkov – redno uvaja nove linije izdelkov, vključno z moškimi oblačili in dodatki Levi’s® ter ženskimi torbicami in čevlji. Tako lahko vsakdo najde nekaj zase.
Levi’s® – ekologija in človekove pravice
Poleg ustvarjanja trendov je Levi’s® vključen tudi v dejavnosti trajnostnega razvoja. Podjetje je uvedlo številne pobude, ki imajo dejanski vpliv na okolje, na primer tehnologijo WATER<LESS™, ki zmanjšuje porabo vode pri proizvodnji kavbojk za 96 %, ali kolekcijo WASTE<LESS™, ki uporablja reciklirano embalažo PET. Največja zanimivost pa je način, kako je sedež znamke izoliran s tkanino iz džinsa. Kot lahko vidite, se ekologija odlično združuje z inovacijami in ekstravaganco.
Levi’s® podpira tudi družbene akcije v boju proti diskriminaciji na podlagi etnične pripadnosti, vere in spolne usmerjenosti. Kot prvo veliko podjetje se je lotilo tudi problemov HIV&AIDS med zaposlenimi in njihovimi družinami. Poleg tega aktivno deluje na področjih, povezanih s spoštovanjem pravic delavcev in izenačevanjem plačilnih razlik.
Empatija, izvirnost, iskrenost in pogum so temelji, na katerih temelji uspeh družbe Levi Strauss & Co. Ali ni to dober razlog, da postane vaša najljubša blagovna znamka oblačil?
Glavna fotografija: Photo by Christian Vierig/Getty Images